Friday, August 1, 2008

無三不成理!?

你有沒有遇過某些人,什麼事都喜歡用SMS來解決。我就不是很喜歡。
如果他SMS來,我會reply。第一封,我reply。第二封,會不爽的reply。但如果他再SMS來,我就會火大。
為什麼不直接打電話一次過講完勒? 有的更夠力﹣奪命連環SMS。
Send下send下,很好玩meh?

最近聽到一首‘軟硬天師和Juno‘的歌(忘了歌名),裡頭有一段歌詞很有意思 :

成日SMS扮打字叻,
羅著個電話,又唔打。

古人說:’富不過三代‘
我說: ’reply不過三擺‘。

朋友,以後‘識做‘啦,不要逼我出‘口’啦。

11 comments:

  1. sms是一种情趣
    就好像写信和电邮

    ReplyDelete
  2. 我的想法和你一样,开始一两封还ok,如果是有很多话要说的话,我领愿打电话,免得按到我手指痛。

    ReplyDelete
  3. lcfu..welcome
    有對像就有情趣,沒對像就自討無趣 ;)

    chris... guess we like straight forward and not really a romantic person..lol

    ReplyDelete
  4. What to do? The boyfriend like to sms. So I also sms. I prefer to call.

    ReplyDelete
  5. 哈哈!
    还蛮好笑的,但是有些人就是不喜欢玩SMS。
    可能就是因为便宜吧?

    但是有时有些事SMS是不能很清楚地解释一切。
    看人而定咯!

    恭喜你得到 Astro 打来的通知。加油!

    ReplyDelete
  6. 呵…
    這已是一種自然現象
    重要事的話,一定要講電話
    不然sms也是一樣不錯的選擇的
    ^^

    ReplyDelete
  7. legolas...gd luck lo ;)

    yuan ...sms 一下下還ok,太多就很煩。
    still preparing for the Astro thingy..actually oso dunno what to prepare ;)

    mo...welcome...i still prefer call....wil onli sms if really got nothing to do

    ReplyDelete
  8. I Love SMS wor~ But calling also good.. Hmm.. Not i think.. Luckily everytime to date u or to chat with u.. I also call u geh~ If not, I will be part of this latest post liao~ Wahahhaa! blek..

    ~J~

    ReplyDelete
  9. j...dun worry...we r family...i won't hate u..even if u do anything bad to me.. ( will only curse u ;p )

    ReplyDelete
  10. 我也和你一样. 超讨厌. 两三个sms还好. 如果没完没了, 有够烦嘢. 除非在特殊的情况之下, 任何一方不方便谈电话,我就可以接受.

    ReplyDelete
  11. i m so glad that i have friends that are of same thinking ;))

    ReplyDelete

Good comment makes me happy.. bad comment get my attention ;)